Stålebring Golf Academy

Syftet?

Publicerad 2014-03-25 21:53:22 i Allmänt,

 
 
Att Trackman ger specifik feedback till både mig och eleven råder det ingen tvekan om. Det har varit många som är intresserad av att se och testa Trackman speciellt eftersom lektionerna blir så "offentliga" i golfhallen. Det tycker jag är riktigt skoj naturligtvis och bra marknadsföring är det  också. Det jag funderar på är hur jag själv skulle tänka om jag fick slå för första gången i Trackman och få feedback, jag skulle vilja veta vad jag gör för fel och gärna hur jag kan åtgärda det.
 
Grejen är att vissa golfare som har testat denna fantastiska maskin är oerhört nyfikna på vad den säger men är inte lika benägna att göra något åt siffrorna som visas. Det är konstigt tycker jag. Då finns det ingen mening med att testa heller. 
 
Får jag testa att slå några slag i den ( trackman)?
- Javisst får du det!
 
Får jag testa att slå några slag i den (trackman)?
- Javisst får du det, kommer du vilja göra något åt siffrorna? ( rätt)
 
Om jag går till en sjukgymnast så vill jag gärna ha övningar för mina problem i kroppen, det räcker inte med att jag får reda på vad som är problemet. Om min bil är trasig så vill jag gärna att problemet ordnas. Om jag slår i en maskin som visar vad jag gör för fel och vad jag exakt kan ändra på så min golf blir mycket roligare så vill jag göra något åt det.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela