Stålebring Golf Academy

Bra jobbat Olle!

Publicerad 2014-11-02 08:51:50 i Allmänt,

'
 
Ni som läser bloggen har säkert läst om Olle som är en av klubblagets juniorer som också har haft en bra säsong i år. Olle har nyss börjat gymnasiet och jag som är hans tränare kan tycka att han inte lagt ner den tid på teknikträning som jag hade önskat. Trots att Olle inte tränat maximalt så har träningen med starten av golfsvingen som huvudfokus verkligen gett resultat.
 
Ovan ser ni hur starten i den sving vi filmade inomhus igår är mycket bättre pga av att den innehåller mycket mindre bladrotation och "samlar ihop" klubba, händer och kropp på ett mycket bättre sätt. Detta positiva resultat tycker jag kan tillskrivas att vi verkligen tränat start, som ni för övrigt kan läsa om i tidigare inlägg.
 
I TrackMan ser vi att Olle har blivit mer konsekvent i Path då han ligger mellan -0.5 till - 2 och hans önskan är att slå fade. Att arbeta med starten effektiviserar träningen helt enkelt.
 
Bilderna i impact är något Olle arbetat med sedan september och han behåller hållningen oerhört mycket bättre. Kanske är  det all fysträning vi kört som gett effekt tillsammans med hållningsträning med en ställning?
 
Med träning av svingens start händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela