Stålebring Golf Academy

Sömn...

Publicerad 2014-11-26 06:52:56 i Allmänt,

 
 
Om man söker på Tiger Woods sleeping habits på så visar det sig att väldigt många artiklar presenterar uppgifter där Tiger endast sover 4-6 h per natt. Jag har även sett en presskonferens för ett par år sedan där TIger fick frågan hur mycket han sover per natt eftersom han ofta sågs i gymmet väldigt tidigt varpå Tiger svarade just " 6 hours is all I need".
 
Jag har själv funderat en del kring sömn och min egen sömn speciellt efter sommaren då jag verkligen inte sov speceillt många timmar. Ofta började jag lektionerna 07.00 och åkte hem från banan 21.00. Jag får en del frågor om vad jag gör på vintern och hittils har jag varit i golfhallen nästan varje dag. Jag har fortfarande en del lektionsbokningar men mest är det juniorträningar med SVGK och ÖGC.
 
I december börjar mina FÖRDJUPNINGSKURSER vilket innebär lektionsgivning i hallen 5 dagar i veckan. Under vintern är tiden i golfhallen mest på kvällar och helger vilket har gjort att jag har jobbat en hel del i skolans värld (högstadiet) och efter jul kommer jag plugga företagsekonomi på heltid. Att plugga är något som alltid ska finnas med för oss aktiva PGA Club Professional och det är nog bland det roligaste jag vet.
 
För att kunna maximera tiden på dygnet så har jag gjort ett litet experiment där jag klivit upp senast 05.00 i exakt 67 dagar i skrivande stund och det har varit otroligt bra. Jag får hinner med massor med saker på morgonen, är trött när jag ska sova vid 22.00 ca och jag sover mycket tyngre nu än annars. 
 
Med tidiga mornar händer det!
 
 
"Tennis great Roger Federer says he needs 11-12 hours of sleep to be at his best.  Lebron James also prefers 12 hours of sleep. Apolo Anton Ohno says he averages 8 to 81/2.  Interestingly, Tiger Woods reports getting only 4-5 hours of sleep per night.  There have been studies linking sleep loss to a decline in moral judgment, but that’s for another story…"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela