Stålebring Golf Academy

Teknikbubblan...

Publicerad 2014-11-15 08:17:02 i Allmänt,

 
Det talas om olika slags bubblor inom IT, fastigheter och andra branscher. Jag tror det kan finnas en teknikbubbla om man lyssnar på alla råd om hur viktig mentalträningen är. Om man utgår från att golf är en teknikidrott så är en bra och solid teknik det viktigste för att skapa en trygg sinnestämmning. Eftersom jag tränar många av distriktets juniorer så vet jag vilken mängd teknikträning de flesta juniorer tränar och när inte den mängden motsvarar det som jag kräver för maximal utveckling anser jag att mentalträning blir en bluff och skapar en bubbla.
 
Hoppas ni hänger med i mitt resonemang och förstår att jag tycker att god teknik är också den bästa medicinen för att vara mentaltstark. Det är lätt att säga att mentalträning är viktigt och att jag inte ska förringa eller förminska mentalträning men det skulle jag inte göra om jag ansåg att majoritetet av alla juniorer jag tränar gör sin läxa utanför våra lektioner och träningar.
 
Så länge det finns så stor potential i golfares teknikträning så är mentalträning på banan omotiverad, likaså spelstrategi till viss del också. Vintern är ju fantastiskt bra för golfare, kanske bättre än sommaren paradoxallt nog..
 
Mitt tips till dig som läser bloggen är att ta vara på vintern och skapa en bra teknik. Gör det nu för i sommar vill man spela golf. Att spela golf är inte träning, det är att upprepa samma dåliga rörelse om och om igen.
 
Med träning händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela