Stålebring Golf Academy

Egenträning

Publicerad 2014-10-01 13:43:03 i Allmänt,

 
Hösten är kommen och snart flyttar flertalet av distriktets juniorer in i vår golfhall som ligger i svartvik. From nästa vecka kommer jag även att träna juniorer på Sundsvalls GK så ni som tränat för Durra i sommar har en full höst och vinter framför er med golfträning.
 
Många amatörer som inte alls är insatta i golf säger saker som " det är inte lönt att slå in i ett nät", "man ser ändå inte hur bollen går" eller " det är så tråkigt att slå i hallen".  Det går fint att säga så och det är inget fel med det men då kan men inte komma in i shopen och klaga på treputtar stup i kvarten heller ;)
 
I vinter är det dags för mig som tränare att tillsammans med TrackMan ge varje elev en verktygslåda full av verktyg som kan användas av alla satsande juniorer. Min del av en framgångsrik vinter är inte så stor då egenträning är den absolut största delen. Det ska bli riktigt spännande att se hur många juniorer som tar sin golf på allvar och förstår att med träning händer det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela