Stålebring Golf Academy

Rätt medicin för våra juniorer

Publicerad 2015-04-28 08:45:46 i Allmänt,

 
 
Efter en fantastiskt härlig vecka i Turkiet med en intensiv golfskola är jag nu hemma och ger lektioner i kalla Sverige. Det är slående hur kul jag har haft under en vecka med en kollega vid rodret ( Andreas Martinez) och hur mycket mer lärorikt det blir för mig att ha någon att bolla ideer med . Det är nog ett led i min framtid att samarbeta med någon kollega. 
 
Jag har fått upp ögonen för hur duktiga många av mina elever som har högt handicap är att förändra sin teknik speciellt med tanke på hur stora förändringar vissa har gjort och att dom klarar av att "sätta dessa förändringar" och samtidigt spela golf. Jag tycker min och Antes sving är sisådär men vi lyckas ändå scora hyggliga scorer tillskillnad från nästan alla juniorer i Sundsvall. Jag kanske blir frän i mitt inlägg idag men jag tycker att det är många av våra satsande juniorer som svingar klubban så bra men ändå skjuter 85 på tävling. Det stör mig och det är något som jag själv får synda för eftersom jag bara jobbat teknik och aldrig strategi. Även om jag är väldigt teknikorienterad så borde juniorerna kunna skjuta runt par ändå. Så är det.
 
Jag ska jobba med fokus i sommar. Fokus i allt och kvalite på alla träningspass så dessa liknar tävling. Det tror jag är nyckeln till att prestera. Man måste träna på att tävla för att kunna bli bra på att tävla. Betting, vadslagning och annat höjer pressen är faktiskt bra fastän jag vet att jag kommer få mail under dagen att jag gör fel som tar upp vadslagning i ett blogginlägg. Vadslagning kan handla om så mycket mer än pengar och det är viktigt. 
 
Vi måste lära våra juniorer att simma mot strömmen och inte med strömmen, det är bara döda fiskar som simmar med strömmen och dom vinner inga tävlingar har jag hört ;)
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela