Stålebring Golf Academy

Symboliken är slående!

Publicerad 2015-12-31 15:12:00 i Allmänt,

 

Förra veckan så bytte jag telefon från en Iphone 5 till en Iphone 6+ i syfte att få en större skärm eftersom jag filmar golfsvingar och rörelser i gymmet ofta. Eftersom jag är van att skriva sms, surfa och slå nummer på min gamla telefon blev det stor kontrast med den nya telefonen eftersom skärmen är så stor.

Till en början kändes det jättekonstigt och det tog lång tid att skriva sms, det kändes inte alls bra. Första dagarna hade jag kvar min gamla telefon och körde av olika anledningar både min gamla telefon och mina nya samtidigt. Det var just det som gjorde att jag inte alls lärde mig ”handrörelserna” till min nya telefon för när jag lämnade den gamla telefonen så gick allt snabbare med den nya telefonen.

Symboliken är ju helt slående med våra golfelever, man väljer att inte hänge sig till den nya svingförändringen av olika anledningar och står någonstans mittemellan. Oftast är anledningen att man inte får den nya svingrörelse att funka på en gång och därmed inte har tålamod att vänta. Resultatet av det är ju riktigt dåligt eftersom man aldrig kommer att lyckas med den nya rörelsen, det funkar ju inte på en gång på banan och då överger man det.

Jag tycker därför att det är jättebra med golfhallen och inte alls negativt att vi slår mot ett nät. Det är tydligt att folk blir mer introvert och faktiskt fokuserar på tekniken och inte på den kortsiktiga sämre effekten av en förändring.

Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela