Stålebring Golf Academy

Byt ordspråk!

Publicerad 2015-02-11 11:25:10 i Allmänt,

 
När jag var 15 år fick jag lära mig att "The swing sends the ball and the blade bends the ball". Med TrackMan vet jag att det är fel och att det är precis tvärtom. Bladet står för det mesta av bollens utgångsriktning vilket är riktigt viktigt att veta för oss som står i golfhallen 5 månader om året. Inne i hallen ser vi inte spåret när bollen tar i nätet utan vi ser faktiskt bara bollens utgångsriktning. 
 
Jag tror stenhårt på att det är mest effektivt att träna in ett svingspår (Path) som är bra.
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela