Stålebring Golf Academy

Ta en längre pencillinkur!

Publicerad 2015-02-17 05:39:35 i Allmänt,

 
 
Om någon frågar mig vad jag är duktig på så skulle jag säga att det är något jag gjort mycket av vilket blir att bota slice. Det jag vet att jag inte varit duktig på är att ge eleven en "kur pencillin" som räcker och blir över. Jag har ofta gett eleven tillräckligt med pencillin för att bli kvitt sjukdomen men det kommer tillbaka för dosen av medicin har varit för liten.
 
Att få en slicare att skapa ovansående siffor är inget problem men dessa siffor ska fungera på banan och med alla klubor och under press. Det handlar således inte om att jag endast ska bota slicen och få eleven att slå en draw ( som oftast inte hänt på många år) utan det är precis då hela träningen börjar. Eleven måste slå så galet galet galet många bollar med draw ( se det som den extra mängden pencillin) och göra detta på  ett varierat sätt. Det handlar alltså om att nöta in rörelsen. Eleven måste byta klubbor ofta, slå under press ( när folk tittar på rangen kanske) och upprepa detta dag ut och dag in.
 
Många på mina FÖRDJUPNINGSkurser är just vid denna hållplats och nu gäller det för dom att slå draw varje dag, med alla klubbor och under press när jag tittar. Då blir sommaren grym.
 
Med rätt mängd pencillin händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela