Stålebring Golf Academy

Det finns inget som heter bollplacering.

Publicerad 2015-07-03 11:30:24 i Allmänt,

 

 Ett av dom ämnen som det skrivs overkligt mycket om är bollplacering. Det har gjort att väldigt många golfare har en övertror på att bollplaceringen är hur viktigt som helst. Det är den inte. Bollplaceringen påverkar Attackvinkeln samt spåret av klubban men det påverkar inte om man slår ovanpå bollen eller om man har en taskig timming.

Sen finns det ingenting som heter bollplacering heller för den delen eftersom man inte får flytta bollen på banan. Då borde det heta kroppsplaceringen istället eller hur? ;)

Varför jag tar upp detta ämne är därför att golftidningarna har gjort folk omedvetna över att man måste tajma in klubba-markkontakt ( kordnination) och det har inget med grepp, bollplacering eller uppställning att göra. Det är faktiskt inte sällan jag får positiv feedback av att upplysa elever om att dom prickar ovanpå bollen och att dom måste träffa mer nedåt, närmare marken. Det är bara nötning och träning som hjälper det och att bli säker på att hela tiden förbättra sin kordination.

 

Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela