Stålebring Golf Academy

Pavlos hundar i gymmet!

Publicerad 2015-06-08 14:50:35 i Allmänt,

 
Ett riktigt känt experiment från psykologin är pavlos hundar ( bilden ovan är en av Ivan Pavlos hundar) och det är något jag har som ledord i min egen gymträning. Jag kör mycket färre övningar och värdesätter varje set som om jag inte hade så många chanser. Det gör att jag nu efter ett par månaders "fokusträning" i gymmet känner mig väldigt fokuserad på ett mer automatiskt sätt när jag entrar gymmet.
 
Det handlar ju om att lära sig att slentrian kan komma men man får aldrig vara i den, det är då träningen blir värdelös. Lär er att strunta i att köra långa pass på golfbanan eller på gymmet och förstå vad som är er bästa nivå istället.  Fokus!
 
Med fokus händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela