Stålebring Golf Academy

Tänk på kontexten...

Publicerad 2015-03-06 19:42:07 i Allmänt,

 
Förutom golfen så pluggar jag även på MIUN och just nu håller jag jag på att lära mig extern redovisning där vi ska bokföra och kontera. För mig är det något jag inte har haft koll på innan och således blir det nya utmaningar för mig. Det är sjukt likt hur mina elever i golfhallen upplever. Jag kan inte poängtera nog hur kontexten spelar roll. Alla (100% ) mina fördjupningselever har visat upp ett bra svingspår i TrackMan under de senaste två veckorna i golfhallen. Det innebär att alla elever klarar av upgiften att svinga klubban i rätt spår men det är långtifrån en garanti för att det ska fungera på banan.
 
Allt handlar om att utföra rörelsen i den kontext man vill prestera i. Om man bara tränar på att slå draw i golfhallen så kommer den träning att förbereda en för golfhallen, inte för banan. I från början måste givetvis "slicaren" träna i golfhallen för att kunna leverera en draw men sen måste man återigen kliva ur trygghetszonen och rikta sin träning utifrån sina mål, dvs att slå draw på banan. Jag har lärt mig så mycket av det vilket gör att jag förbereder mig för tentan ( kan liknas med att lyckas på banan). Jag gör dessa saker i strävan att lyckas på tentan:
 
  • Jag pluggar aldrig med musik i öronen ( får inte ha det på tentan)
  • Jag sitter alltid på en hård trästol när jag pluggar ( så är det på tentan) och ligger aldrig hemma i en bekväm soffa med TV:n på.
  • Jag har med mig de saker jag skulle haft med mig på tentan, dvs vatten, frukt och pennor.
  • Jag skriver alltid svaren på tomma papper UTAN anteckningar som jag inte får ha med mig på tentan.
Med träning händer det!
 

Kommentarer

Postat av: Mike

Publicerad 2015-03-06 19:51:34

Drack kaffe blandat med cola på tentorna. Mogren på 5 -milen.

Svar: :)
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela