Stålebring Golf Academy

Nerver av stål eller ?

Publicerad 2015-05-04 11:23:56 i Allmänt,

 
Såg denna bild på facebook imorse och jag ska berätta hur det egentligen ligger till med era nerver på golfbanan :)
 
Att alla golfare i hela Sverige säger att dom slår så bra på rangen men när dom kommer ut på banan så funkar inget. Ibland säger dom till och med att om man fick ta med sig en psykolog ut på banan så skulle allt vara löst och det är helt fel. Ni kan skippa mentalträning tills ni ordnar en annan sak först, nämligen AoA. AoA betyder Angle of Attack och är som jag pratat om tidigare klubbans riktning uppåt eller nedåt i träffen.
 
Idag på morgonen så såg jag massor med bra slag från rangemattan hos en person som hade en järnsjua som nådde sin lägsta punkt i svingbågen innan bollträff, det funkar ju faktiskt från våra fina rangemattor men det funkar inte från gräs. Ett slag som flyger 150 meter från en rangmatta kan i ruff flyga knappt 80 meter.
 
Som min lärare på MIUN sa till oss säger jag till er bloggläsare, plugga på och gör läxan så ni kan räkna på alla bokslut, T-konton så gör bekämpar ni nervositet.
 
Med rätt AoA händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela