Stålebring Golf Academy

Det går inte att inte tänka teknik...

Publicerad 2016-01-25 18:11:33 i Allmänt,

 

 
En av mina största svagheter är definitivt att jag låser mina elever vid teknikträning eftersom jag själv är så intresserad av det. Det är jobbigt att erkänna med det är bara så. Jag har själv tränat så och det är svårt att gå ifrån mönster och rutiner. För amatörer är det helt rätt men inte för alla som kan slå bollen hyggligt.

Det jag har förstått är att det inte går att sluta ”tänka” teknik bara genom att slå golfbollar, man måste hitta ett substitut som gör det enkelt att faktiskt rikta fokus på något. En grymt kul övning är TrackMan Combine som är ett test i TrackMan.

TrackMan Combine är ett test där din "ball striking"skicklighet testas. Spelaren slår 60 bollar mot olika mål, från 55 meter hela vägen upp till drivern. Testet tar ca 40 minuter och ditt resultat kan jämföras med spelare från hela världen. Alla spelare, från lovande junior, medelgolfare och professionella spelare, kan dra nytta av TrackMan Combine.

Grejen med detta är att det handlar om att man faktiskt fokuserar på något annat och inte bara ”undviker att sluta tänka teknik”. Combine är ett grymt test för oss i Norrland  som gör att vi  kan hitta en bra förberedelseträning för spel, och inte för tekniktankar. Min fortsatta röda tråd kommer vara att hitta alternativa vägar för inomhusträning som inte handlar om teknikfokus.

Med Combine händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela