Stålebring Golf Academy

För vem gäller de utlovade hastighetsökningarna?

Publicerad 2016-01-14 13:00:54 i Allmänt,

 
Jag såg precis en video som handlade om nyheter inom drives och jag allt inriktas som vanligt hastighet. Jag tycker det är logiskt om man talar om ökad bollhastighet för det är ju det som gör att vi slår längre, inte klubbhastighet. Ökar man klubbhastigheten med en dålig sving så behöver inte bollhastigheten öka (kan t.o.m. minska).
 
Vi vet ju att en ökad hastighet ofta leder till längre sneda slag så någon minskning av scoren är inte aktuellt. Vidare är det intressant för vem de utlovade ökningarna av hastigheterna gäller för det gäller inte alla. Ofta arbetar de bästa klubbtillverkarna med luftmotstånd vilket i sin tur gör att man måste svinga klubban väldigt snabbt för att kunna öka sin svinghastighet med säg 2-4 mph.

Så en utlovad ökning i mph gäller om man svingar klubban riktigt hårt, annars inte. Så de flesta som köper klubban svingar inte tillräckligt hårt för att kunna ta del av den utlovade ökningen. Sikta på att träna spår och blad i sommar och vår :)

Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela