Stålebring Golf Academy

Mail till mina fördjupningselever

Publicerad 2017-01-16 20:48:00 i Allmänt,

 
Nedan är ett mail som jag skickade iväg till mina fördjupningselever nyss:
 

Hej igen!

Jag har funderat över vad dom elever som har nått förbättringar på sina videoanalyser har gjort annorlunda jämfört med de elever som inte fått så stor utveckling ännu. Jag har formulera min upplevelse nedan:

  • De har löst årskort i hallen och trots ett trångt hallschema så har dessa elever tränat själva mellan 2-3 ggr i veckan med undantag för någon enstaka vecka.
  • De har också varit lite extra "på" under kurserna och i större utsträckning ställt klargörande frågor, ställt mer frågor överlag och meddelat mig om dom upplevt att något varit otydligt.
  • De har varit mer "slavisk" till sina drillar och inte bara tränat mer utan framförallt gjort som exakt som som övningen/drillen/läxan var under instruktionen.
  • De har skickat videos för feedback till mig.
  • De har skickat videos med bra kameravinkel.
  • De har oftast gått  kurser/lektioner tidigare och lärt sig att träna rätt tidigare.
  • De har varit mer prestigelösa och valt bort att behöva känna kontroll. Kontroll över timing/bollträff/bladkontroll är inte kompatibelt med en lyckad förändring.
  • De har i ett tidigt skede accepterat att bollträffen inte behöver vara bra under en förändring.
  • De har varit engagerad i att ordna plats i en annan grupp om dom missat ett tillfälle.
  • De har satt sig in i sin förändring teoretiskt och valt att förstå både praktiskt och teoretiskt.
  • De har tittat på sin svingvideo i större utsträckning.
  • De har påtalat till mig när något har känts otydligt och bett mig lösa det.
  • De har varit i hallen och fått feedback av mig på min lediga tid i hallen.
Jag tror dessa punkter är rätt pricksäkra och något att efterlikna så gott det går. Jag tror även att det inte endast berör golfen utan det går även att se på ett solistiskt synsätt. Det stämmer till exempel väldigt bra in på skolelever som lyckas bättre än "average" och jag tycker definitivt det stämmer in på universitetsstundenter som jag pluggat med.
 
Ni får gärna kommentera mina tankar när vi ses i veckan. Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela