Stålebring Golf Academy

Ovanligt gjort av gårdagens elev, säkert en på femtio elever!

Publicerad 2018-01-06 08:13:39 i Allmänt,

Igår hade jag en lektion med en äldre dam som i samband med hennes spår/blad – ändring började toppa bollen med drivern. Vi såg att det var toppar eftersom vi hade sprutat torrschampo på klubban.

Det första hon säger är inte att hon vill pegga högre utan att hon borde kunna träffa mer i mitten oavsett höjd på peggen. Det är stort, riktigt stort och ovanligt. Hennes adekvata syn på problemet med toppen är nog så ovanligt som en elev på femtio elever. Med andra ord så är det mycket sannolikt att du som läser detta skulle gjort tvärtom mot damen.

Vad var det som var så bra med hennes lösning ? 

Hon tog ansvar för sin egen golfträning och valde att belysa problemet istället för statiskt trams. Problemet var att hon just då var okoordinerad och toppade bollen, vilket gäller oavsett pegghöjd. Det gäller oavsett pegghöjd och den kompetens som just då var otillräcklig var koordination och inte pegghöjd.  Såklart peggade hon lägre så hon fick effektivare träning :) 

Med träning händer det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela