Stålebring Golf Academy

Ta det lugnt!

Publicerad 2019-02-17 08:45:50 i Allmänt,

 
 
Oräkneliga är lektionerna med damer vars män uppmanat dem att slå lugnt för att slå bättre golfslag. Oftast är det en sanning med modifikation och speciellt med drivern. Ett mått på hur bra bollträffen är heter i Trackman ”Smash Factor ”och maximalt kan träffen vara 1.50 och faktum är att damer ofta når maximal bollträff med sin driver. 

Att nå optimal bollträff innebär att klubbans hastighet nås till bollen på ett utmärkt sätt och svingen är mycket effektiv. Det innebär också att damerna som har en hög ”Smash Factor” behöver öka sin klubbhastighet för att slå längre. Egentligen är det rätt rimligt och fördelarna är långt fler än längre slag då damer ökar sin klubbhastighet. 

Oftast upplever jag att svingspåret blir rakare när damer ökar klubbhastigheten vilket är en mycket positiv effekt. En ytterligare positiv effekt är att svingen blir mer naturlig och mindre forcerad lustig nog.

Att öka slaglängden kräver hastighet och hastighet är enbart positivt och ska välkomnas. Genom att ta i mer ökar klubbhastigheten och med några enkla övningar kan alla öka sin klubbhastighet. 

Vill du öka din klubbhastighet så sväng förbi Öjestrand GC och träna golf i vår golfhall och studio. 

För lektionsbokning : [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela