Stålebring Golf Academy

”Vi ändrar inte för att det ser fel ut, vi ändrar för att du ska slå rakare”

Publicerad 2019-02-22 10:34:50 i Allmänt,

 
 
När duktiga PGA-tränare ger lektioner är det för att skapa en förändring i en elevs bollflykt, inte för att skapa en fin och snygg sving som följer en modell.  Flertalet till majoriteten av medelgolfare har en tro att deras sving bör följa en mall och förväntar sig att bli inpassad i den mallen under en lektion.

Det finns ingen mall och ändringar under en lektion görs för att slå längre, rakare eller säkrare. Ansvaret ligger inte endast hos tränaren utan eleven behöver själv uppmärksamma vilken miss som är mest framträdande under spel på banan. Varje elev har nämligen en miss som är mer framträdande och det är just den missen som ligger till grund för hela lektionen – inte en mall.

Det är inget annat än ansvarslöst att inte veta om sin miss och jag röstar för att vi inte borde ge lektioner förrän missen fastställs även om eleven initialt inte är medveten om sin miss. Att fastställa missen går utmärkt att göra tränare och elev ihop innan bollar slås.

Att alltid starta lektionen med en förankring i elevens miss är det säkraste sättet att utrota uråldrig modellträning.

För lektionsbokning,  ta reda på din jobbigaste miss och maila :

[email protected]   :) :) 

Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela