Stålebring Golf Academy

Paradox

Publicerad 2012-09-28 15:36:31 i Allmänt,

 
När jag nu sitter på Arlanda har jag dels varit i Portugal på Callawas världsrelease av 2013 års klubbor ( sjukt imponerande!) och även 5 dagars utbildning på Carlskrona golfklubb  med PGA TU.
 
Vi har nog aldrig haft så mycket svingteknik på schemat som vi har haft  under detta  kurskede och i mina ögon har det varit riktigt förvirrande stundtals specielt med Stack and Tilt. Det kommer jag behöva läsa på bättre för att förstå exempelvis vart klubban ska ta väg efter impact.
 
Det intressanta är dock att efter denna långa vecka med alla möjliga svingteorier så fick vi hålla lektioner inför klassen på fredagen innan vi slutade. Det som är paradoxalt är att det enda jag jobbade på med min elev var greppet. Det är paradoxalt med tanke på hur mycket teknik vi har haft på schemat i veckan.
 
Vi syns i shopen till helgen.
 
Med träning händer det.
 

Kommentarer

Postat av: Kanelsnäckan

Publicerad 2012-09-28 15:41:54

Fast egentligen inte...för om du är en bra tränare så är det första du gör när du har en lektion efter dylik korvstoppning är att du fortsätter där ni lämnade senast. Är det en ny elev är det inte heller läge att "testa" allt du lärt dig. Som alltid gäller det ju att anpassa lektionen efter eleven. =)

Svar: Bra sagt...jag undrar vem den där kanelsnäckan är egentligen..?
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela