Stålebring Golf Academy

Snälla sluta lyssna på musik!

Publicerad 2014-11-09 21:25:02 i Allmänt,

 
 
Oavsett om jag är i vår golfhall som ligger i njurunda, på golfgymansiet i Uppsala eller på vår egen range på Öjestrand så ser jag samma sak varje gång. En växande trend som inte skapar annat än en dålig liknelse av verkligheten som råder ute på tävlingsarenan. Jag talar givetvis om alla juniorer som lyssnar på sin favoritmusik under hela träningspass.
 
Jag kan nog inte komma på något positivt med det alls. Att det skapar en falsk bild av tävlingsarenan är lika självklart som att man inte får lyssna på musik under rundan. Det handlar om att sluta med att skapa hjälp som inte är tillåten under tävling. Gör det inte svårare än var det är. Lyssna hellre på alla runt omkring dig som stör dig, pratar strunt och gör dig irriterad. Det är mycket mer logiskt. Försök hantera det istället för att stänga in er i en låtsasvärld.
 
Med en verklig kontext händer det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela