Stålebring Golf Academy

Gissa rätt!

Publicerad 2018-01-10 10:06:14 i Allmänt,

Ovan är en bild från vår senaste träning med våra utvecklingsjuniorer. Sista delen av träningspasset gick ut på att känna sin egen bollflykt snarare än att slå rätt. Alla skulle slå ett slag var och innan slaget berätta för de andra vilken bollflykt man ville skapa. Målet var såklart att lyckas med den bollflykten man bestämde sig för men ännu viktigare är faktiskt att gissa vad det faktiskt blev för bollflykt.

Att slå fel bollflykt men att gissa rätt bollflykt är bättre än att slå rätt bollflykt och sedan gissa fel.

Att spela bra golf eller att lyckas med sin teknikträning handlar om bollträff och spår/blad-kontroll. Att bygga en bra spår/blad-kontroll handlar inte om att inte missa slag ibland. Det handlar om att vara så kalibrerad att man känner sitt spår/blad och kan gissa rätt efter man slagit. Det är rätt bra att vara inomhus vid en sån övning eftersom ingen ser bollflykten förutom den som tittar på TrackMan.

Med träning händer det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela