Stålebring Golf Academy

Ikväll blir det teknikträsket!

Publicerad 2011-12-16 12:57:16 i Allmänt,

Det är nog väldigt många människor som besöker diverse "träsk" ikväll om man kan utrycka sig så. Jag ska faktiskt ta ett besök i ett välkänt träsk jag också, nämligen teknikträsket!

Min gode vän Filip Modig har nyss varit där. Jag snackade med honom igår senast. Han sa att det var obehagligt där. Folk gick runt och yrade om vinklar, grader och positioner iklädda tvångströjor. Det fanns inga golfbanor där tydligen. Det fanns bara ranchmattor. Det var ingen där som visste hur man spelade golf på en bana!

Ikväll ska jag på "afterwork" med Niklas D och Jonny H. Då jäklar ska vi tala teknik.



Kommentarer

Postat av: Simon Wikholm

Publicerad 2011-12-17 09:40:52

Jag tycker det finns en överdriven rädsla att prata om teknik. Det är bara i golf det är så! Ha så kul ikväll! Hade gärna suttit med er och frossat i alla teknikdetaljer!

MVH Simon

Postat av: Modig

Publicerad 2011-12-18 16:59:33

Håller inte med om att de bara är i golf det är så. Tror det beror mer på var i sin idrottsresa man befinner sig och vad man som enskild tränare/utövare fokuserar på. Eftersom det inte finns ett tekniskt facit så måste tekniken anpassas efter individen. Kan inte tänka mig att tränare som är insatta i en viss modell och jobbar efter den applicerar den på Ove 73 om Ove inte kan utföra rörelsemönstret. För att vidare förtydliga vad jag kallar teknikträsket så menar jag att jag har sett och ser så många spelare SÖKA den perfekta rörelsen dag ut och dag in. Istället för att fokusera på spelet, helheten, och få bollen i hål på så få slag som möjligt. Tror att många fastnar i hur det enligt dom ska se ut. När två människor inte kan svinga likadant då vi inte ser likadana ut. Så tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela