Stålebring Golf Academy

Lära kroppen något nytt

Publicerad 2012-12-20 17:37:19 i Allmänt,

 
 
Tommy Lerstrand, Fredric Häggman och Erik Grahn är numera mina träningspartner rätt ofta. Det är kul att träna med golfare. Idag nötte jag och Tommy frivändningar där jag är en absolut nybörjare. Det är rätt fashinerade hur svårt något kan vara tills man lär sig det. Jag påstår inte att jag är något annat än en nybörjare på frivändningar men när man hittar en känsla för en ny rörelse är det väldigt tillfredställande.
 
Jag fick upp ögonen för hur viktigt det är att jag själv får lektioner nästa år. Precis som jag skriver menar jag. För mig handlar det inte om att bara ge lektioner utan att faktiskt lyfta blicken och vidga perspektivet. Om man vill sätta sig in i hur eleven uppfattar instruktion bör det vara väldigt nyttigt att själv vara elev, eller hur?
 
Vi börjar med frivändningar under vintern och sen ska jag börja att  arbeta med mitt eget spel och gladeligen ta lektioner.
 
För er som undrar varför bloggen inte varit uppdaterad så beror det på att jag har varit utomlands.
 
Med solsemester händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela