Stålebring Golf Academy

Intressant middag. Minst sagt!

Publicerad 2012-01-16 20:11:43 i Allmänt,

Under dagens middag snackade jag med Magnus Persson. En legendar inom svensk golf. Dem som får spela med honom i Turkiet om tre veckor har verkligen tur. Han kanske kan ta inträde för dem rundorna, vem vet...

Skämt åsido så är det alltid lika kul att höra Magnus resonera kring vilka som kan bli framgångsrika och leva på sin golf. Magnus säger att vem som helst kan bli det med normala fysiska förutsättningar.

Det är kul att höra. Han har inga som helst tvivel utan säger bara att med rätt träning och en enorm hängivenhet så kan alla lyckas överleva på sin golf. Det innebär att kontinuerligt lira på ET.

Det roligt att höra eftersom Magnus själv har lyckats och vet därför mycket som vi andra kanske inte har upplevt själva. Jag sa till Magnus att det måste vara enormt värdefullt för en ung satsande junior att få höra det från Magnus. Att precis alla kan lyckas.

Återigen.  Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela