Stålebring Golf Academy

Övervärderat....

Publicerad 2012-09-02 19:41:20 i Allmänt,

 
- Du som svingar så fint borde aldrig kunna skjuta över 80!?
- Vilken fin sving du har!
- Du som svingar så bra borde verkligen inte kunna slå ett sådant snett slag!
 
Det råder ingen tvekan om att vi gärna kommenterar bra svingar och överröser med komplimanger om vi ser något vi gillar.
 
Såhär tycker jag. En junior som scorar bra med en sämre sving har större chanser att lyckas än en junior som har en bra sving fast lider av slagrädsla och har svårt att få bollen i hål.
 
Att skaffa sig en icke timmingkrävande sving är lika självklart som lätt. Att skaffa sig en attityd är inte lika självklart. Att sedan påstå att en funktionell golfsving skulle vara en garanti för bra scorer är ett falskt påstående. En bra teknik är lika självklart som att spela med 14 klubbor i bagen.
 
Med teknikträning händer det.
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre.
 
Välkommen att boka en lektion med mig till veckan och få full fokus på just din sving.
Boka på 076 85 319 89
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela