Stålebring Golf Academy

Stämpla ner hälen och slå en draw!

Publicerad 2016-12-17 18:34:49 i Allmänt,

Precis så enkelt som rubriken låter var det för eleven nedan att ändra sitt svingspår från out-to-in (-11 grader) till in-to-out (+2 grader) genom att "stämpla ned" höger häl i baksvingen. På bilderna ser ni hur eleven inte skapar tryck på höger häl på toppen av baksvingen i första svingen och skapar en nedsving som är mycket brant.
 
På andra svingen så ser man tydligt på schemat över tryckfördelningen att eleven skapat tryck på höger häl på toppen av baksvingen och på så sätt "kommit mer runt sig själv i baksvingen", precis som en spjutkastare som laddar sin bakåtrörelse ordentligt. Resultatet av detta syns tydligt på hur klubban rör sig mycket med i linje med svingplanet på nedsvingen.
 
Det är två efterföljande svingar.
 
FÖRE
 
 
 
EFTER
 
 
 
Med tryck på högerhäl i baksvingen händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela