Stålebring Golf Academy

Tack för nya TrackMan 4!

Publicerad 2016-03-29 09:10:26 i Allmänt,

 
 
Mer skruv och inte så raka sneda slag som i TrackMan 3i

Efter  ett trettiotal lektioner i TrackMan 4 så är min upplevelse att man tidigare har slagit väldigt raka sneda slag i TrackMan 3. I fyran så är det påtagligt hur mer kurverade bollflykterna blir i fyran. Det resulterar i att det helt enkelt är svårare att slå bollen rakt i fyran :). En intressant slutsats av det är att combinetest som gjorts inomhus med trean egentligen inte är adekvat eftersom det har varit för lätt.

Brantare AoA 

En annan iakttagelse är AoA som är betydligt brantare på korta slag än vad jag trodde. All instruktion och fakta som jag tagit del av kring infallsvinkel på wedgar har påpekat hur viktigt det är att vara flack in till bollen och slå lite torv och så kan fortfarande vara fallet men AoA är dock -8 vid en ”flack” pitch. Vår upplevelse av vad som är en flack AoA är fortfarande densamma men den har fått en siffra som är brantare än vad vi tror och det går ju i samma linje som att man kan toppa en boll fast man har en brant AoA. Tänker man till så är det omöjligt att slå en pitch med -1 i AoA eller hur?

Tack TrackMan för att ni fixar så bra produkter och att vi får så bra möjligheter att köpa dessa. 

Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela