Stålebring Golf Academy

Filip Modig. Är han en ståuppkomiker?

Publicerad 2011-12-21 19:42:58 i Allmänt,



Filip ville ha lite tips för några veckor sedan om vad han skulle äta för att behålla sin form och kanske tappa ett hekto eller två. Vi satt oss ner och snackade och det kändes bra. Sen får jag detta av han, han kallar det för en "gästkrönika".

Jag publicerar den. Han är ändå HeadPro på Hudiksvalls Gk. Läs den gärna. Det är roligt.

Jag har sagt till Robin att jag ska skriva några raden på denna fina bloggsida, och här kommer dom:


Robin har under den tiden vi känt varandra ofta påstått att jag är överviktig. Det känns helt ok. Han blåser upp kinderna när han ser mig ibland. Det känns också helt ok. Undrar om jag ska äta pizza idag igen? Också ok. Först och främst, jag mår bra. Det finns människor som bär på extra kilon men ändå mår bra. Nu är det ju inte så att jag skulle vara klassificerad sumobrottare eller medlem på tjockholmen för er som inte vet vem jag är, utan helt enkelt en man som gillar mat och livet.


Vi satt ner och pratade en del om detta för ett tag sedan. Det var intressant, Robin kan mycket, mycket om just kost och träning. Han säger att jag kan tappa 5-10 kg på att bara äta rätt. Det tror jag med. Men jag gillar ju pizza, hallonbåtar och en kaka till kaffet.


Robin säger att jag bara ska dricka vatten till maten. Det är ju så jävla lätt. MEN måltidsdrycken med rött färgämne och socker är ju MYCKET godare.


Robin säger att jag ska äta en rejäl portion med sallad innan maten, inte mandariner och bananer utan sallad. Inte gott, men garanterat bra.


Robin säger att jävulen kommer att ta mig om jag stoppar nått i munnen efter kl 21. Hallå? Lätt för honom att säga som sovit en timme vid det laget. Inte lätt att skippa ett chips eller 22 när Timrå IK släpper in ett mål igen och torskar vid 21.15. Då vill jag ha chips!


Robin säger att jag ska gå på promenader. Ja det är väl klart att jag ska. Men när? På kvällen? På morgonen? Prioriterar annat kan jag säga. Dock helt rätt även här.


Robin säger att man får unna sig riktigt skitig mat en dag i veckan. Det tycker jag är bra.


Så nu har jag varit ironisk bra länge. Allt detta har hänt dock. Robin har berättat hur man ska göra. Och om det är nån jag litar på är det honom, när det kommer till kost och träning.


Har jag tappat några kilon sedan vi snackade? Nej antagligen inte. Men jag vet att det skulle fungera, garanterat. Som en vis man har sagt till mig en gång: ”Filip, kom ihåg att viljan är en muskel, den kan tränas upp” Intressant och antagligen sant. Det är något som jag ska ta och börja göra. Träna viljan alltså, och med det så kommer jag att äta en portion sallad före mina måltider. Inte äta efter 21.00. Kommer att gå på promenader. Och summa summarum kommer jag med all säkerhet att må bättre.


Men på söndagar kommer den lokala pizzerian att se mig igen. Det är viktigt, jag är polare med dom nu.


God Jul


Filip

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2011-12-21 21:11:47

Världsklass!!!

Postat av: Greger

Publicerad 2011-12-22 08:37:31

Jodå, visst finns det allt färre feta golfproffs och golfpron, men varför inte våga vara unik? Kan förvisso kosta dig några år och en hjärtinfarkt eller två, men tänk vad Robin missar. Han måste ha kontroll i stället för att få njuta av god mat och dryck. Tänk vad många människor som har ångest varje dag och inför varje måltid. Nää. Livet skall njutas och inte upprätthållas genom alltför rigorös kontroll. Måttlighet eller Lagom är bäst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela