Stålebring Golf Academy

Hur blir man golftränare?

Publicerad 2011-12-31 09:21:04 i Allmänt,

 Utbildningsstegen i PGA







Jag får en hel del frågor om vilka utbildningar jag genomgår. Speciellt den där "PGA-utbildningen" . Jag förstår definitivt att just golftränarutbildningen är lite mystiskt eftersom den är så pass ovanlig.

Om jag utbildar mig till sjuksköterska så är det självklart att kunskap om blodet, anatomi och teorier kring sjukdomar är en stor del av utbildningen. Det förstår även en person som inte utbildar sig till sjuksköterska.

Det är inte lika självkart för en utomstående över vad som ingår i TU (tränarutbildningen). Personer som jag träffar är väldigt nyfikna på just det och det är ju jättekul. Så jag tänkte lägga upp en del av våra "läxor" som jag tränar på inför v.2.

Det är bollflktslagar och svingprinciper.



Bollflyktslagar
Träff/centrering
Hastighet
Svingspår
Bladets position
Infallsvinkel


Svingprinciper
Grepp
Uppställning
Sikte

Bågens vidd
Svingplan
Hävstångsystem
Bågens längd
Vänster handleds position
Rotationscentrum
Timing
Connection
Release
Impact
Dynamisk balans

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela