Stålebring Golf Academy

When its breezy swing easy!

Publicerad 2011-12-26 10:11:22 i Allmänt,




Det är en konst att spela i riktig vind. Många spelare sänker sin pegghöjd i hopp om att slå bollen lägre och "under vinden". Det är ingen dålig tanke. Absolut inte.

Vad som händer när bollen ligger närmare marken än vad spelaren är van vid är oftast att infallsvinkel blir brantare och en brantare infallsvinkel skapar mer spinn i bollen. Det är det sista man vill skapa när fläkten är på ute på en lång par 5.

Nästa gång det blåser så är ett het tips att pegga bollen högre än vanligt. Infallsvinkeln blir då flackare och mindre spinn skapas!

Kommentarer

Postat av: Lefty

Publicerad 2011-12-26 10:58:06

Postat av: Magnus

Publicerad 2011-12-26 11:03:02

Blir det oxå mer spinn på bollen om man peggar närmare bakre foten ?

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2011-12-26 14:29:21

Hej!



Ja det blir det!

Klubban når bollen tidigare i en brantare infallsvinkel. Det handlar om impact i förhållande till klubbans lägsta punkt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela