Stålebring Golf Academy

EN LYCKAD LEKTION

Publicerad 2012-04-30 08:50:09 i Allmänt,

Jag blir mer och mer övertygad om vad en lyckad lektion är. Det är på något sätt en röd tråd som växer sig starkare och starkare för varje lyckad lektion jag själv anser att jag och mina elever skapar.

Kort och gott - en lyckad lektion handlar om att arbeta "pre-swing" så mycket som möjligt. Det är omöjligt att endast arbeta med GUBBS och "pre-swing" men för dem flesta som tar lektion av mig så finns det goda möjligheter att arbeta med parametrar som finns INNAN klubban är i rörelse.

Varför vill man arbeta "pre-swing"?

Om jag som tränare ger eleven en greppändring, ett bättre sikte eller en annan uppställning så behöver inte eleven fundera på något under sin swing vilket underlättar för eleven.

Den värsta lektion är att förbise uppställningens påverkan ( eller det mentala för den delen också) och börja be eleven att svinga sin klubba på ett helt annat sätt. Det är ineffektivt och kommer skapa ångest för eleven.

Med "pre-swing" händer det.

Äskar du spelet så älskar du att bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela