Stålebring Golf Academy

Håll i mot istället!

Publicerad 2012-04-11 08:50:59 i Allmänt,



Bilden ovan är tagen från worlds strongest man competition och den ska symbolisera hur "strapen" (ett träningshjälpmedel som var med i föregående inlägg) egentligen ska fungera.

Mannen på bilden står och håller emot så mycket han kan och han får absolut ingen hjälp. Så vil jag att strapen också ska fungera. Vilket blir tvärtemot hur den är uppbyggd idag.

Strapen ska, istället för att hålla ihop mina armar, pressa ut mina armar från varandra så jag måste träna på det jag vill bli bättre på.

Med riktig träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Johan Lindgren

Publicerad 2012-04-11 09:24:40

Det här var något nytt för mig, som du lärde mig under dina lektioner i fjol. Att aktivt vrida ut armarna från varandra.

Postat av: Grim

Publicerad 2012-04-11 17:48:03

Härligt med så många olika sving-, hjälpmedel- och träningsteorier. Är inte säker på att jag delar "strapteorin" då den kan förmedla en känsla av hur armarna ska förhålla sig. Den känslan kan man sedan ta med sig i den fortsatta träningen utan strap.

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-04-11 17:59:36

Grim,



Vad är syftet med Strapen?



Jo, att hålla ihop armarna. Då ska man väl träna på just det. Jag tror man är fel ute med att träna med "hjälp".



Välkommen ut på Grandopening 21 -22 april och syna Taylormadesortiementet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela