Stålebring Golf Academy

Var negativ - det är det som är inne!

Publicerad 2012-04-15 07:59:39 i Allmänt,



Alla pratar om vikten av att ha ett positivt synsätt till saker som händer runtomkring oss men ingen pratar om hur mycket ett negativt synsätt kan hjälpa dig. Om jag arbetade som PT (personlig tränare) på ett gym skulle jag definitivt belysa allt med en negativ klang.

Ni har säkert redan räknat ut att jag talar om excentrisk träning. Träning som behandlar muskelfibrerna på ett grymt sätt och där påfrestning är nära max. Jag kan hitta flertalet anledningar till varför excentrisk träning (eller negativ träning som det också kallas) är fördelaktigt och jag själv kommer definitvt att fortsätta med negativ träning i gymmet för en lång tid framöver.

Lagom till Grandopening, 21-22 april, kommer jag att avslöja en hemlighet som tillskillnad från dagens inlägg är positivt och går helt i linje med Stålebring Golf Academy:s slogan - älskar du spelet så älskar du att bli bättre!

Med excentrisk träning händer.

Kommentarer

Postat av: Kanelsnäckan

Publicerad 2012-04-16 22:13:56

Grym slogan!! Den kombinerat med min fars, "Attitude is everything, keep yours positive", måste ju innehålla alla nödvändiga deviser för en golfare! =)

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-04-21 22:03:11

Skriv om hemligheten i bloggen också, vill läsaa! Berätta varför du tycker det är så bra och hur det gynnar en gärna :) Intresserad!

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-04-22 07:29:27

Absolut Amanda!



Fixar det ikväll :)

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-04-22 20:44:57

http://www.styrketraning.net/excentrisk-dynamisk-och-statisk-styrketraning/



Kika på den länken Amanda. Överraskningen kommer lagomt till nästa helg tror jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela