Stålebring Golf Academy

Kommer min chippning bli bättre nu när jag inte får använda min bröstputter?

Publicerad 2012-12-01 17:16:24 i Allmänt,

 
Det finns en insuktör som menar att en bröstputter försämrar chippningen. Jag tänkte resonera kring detta.
 
Eftersom puttning med en kort putter är så pass lik en chipprörelse kan man påstå att antalet genomförda chipp/putt -svingar minskar drastiskt om man använder bröstputter. Det innebär att varje gång en spelare med bröstputter ska chippa så blir det som en smärre chock.
 
Jag har svårt att se hur det kan hända faktiskt. Jag förstår att man kan resonera kring detta men jag tror att det finns en detalj som förbises, nämligen skillnad i loft på en chipklubba och en puttklubba. Har jag en chipklubba så krävs en helt annan känsla än då jag puttar och därför går det inte för en erfaren spelare att likställa de två slagen.
 
Med träning händer det.
 

Kommentarer

Postat av: Robert

Publicerad 2012-12-02 19:55:42

Intressant Robin. Vi diskuterade ju detta på Bosön senast...

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-12-02 20:00:26

Ja, där också. Dock kommer mitt spel behöva något mirakel nu när jag inte får använda kryckan. Kan jag ta en lektion av dig?

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-02 20:18:32

Inga problem, jag garanterar att vi kommer få ner din snittscore under 90.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela