Stålebring Golf Academy

Vad har jag sagt?

Publicerad 2012-12-02 08:34:01 i Allmänt,

 
 
Under alla mina instruktionstimmar så har jag sagt att man ska stå smalt när man chippar, speciellt till nybörjare. Tittar man på TV så står de allra flesta proffsen väldigt smalt när dem chippar så uppenbart är det något som inte är helt fel. Det som är problemet är att när en nybörjare spontat frågar varför jag ber han eller hon stå smalt så har jag inget bra svar.
 
Om jag går till mig själv så känns det tryggt att stå smalt. När jag ser en nybörjare så upplever jag en mindre aktvivtet i underkroppen och mer rotation av bålen om nybörjaren står smalt men jag är inte säker.
 
Det känns fortfarande ganska oklart vad som gör att smal stans påverkar en sådan kort rörelse.
 
Med smal stans händer det.
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela