Stålebring Golf Academy

Första rundan avklarad!

Publicerad 2012-02-09 19:39:24 i Allmänt,

Alla som går den svenska golftränarutbildningen kommer alltid spela det sedvanliga TU-mästerskapet. Idag var vår första runda.

Med många duktiga namn i klassen så var det upplagt för låga scorer. Niklas Eliasson är ledaren. 68 slag!

Jag själv sköt 83 slag idag och är långt ifrån ledningen. Det finns mycket att spela om fortfarande dock. Jag har Filip Modig bakom mig i resultatlistan. Det känns bra.

Mina reflektioner från dagen är just att dom som är bättre golfspelare är väldigt slagsnåla. Det blir sällan treputtar, dubbelbogeys eller bortslagna bollar. Det handlar om erfarenhet och att dom har spelat väldigt många tävlingsrundor.

Det finns mycket att vinna i att spela mer golf. Den vanliga medlemmen i Sverige skulle med stor säkerhet sänka sin snittscore bara genom att spela mycket golf under kommande sommar.

Det är mitt tips.

Med träning OCH spel händer det.

Imorrn kommer lite bilder!

Kommentarer

Postat av: Sigge

Publicerad 2012-02-10 22:51:34

Tja Robin!



Jag undrar om Pannkakan håller måttet där nere och vilka banor ni lirar?



Mvh Sigge the one and only

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-02-11 17:42:47

Allt är bra. Sigge är inte här. Varför?



Banorna är riktigt bra. Layouten är mkt bra!



Jag ringer dig när jag kommer hem. Jag skickar inget mail innan pga att tiden inte finns just nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela