Stålebring Golf Academy

Tänk helhet!

Publicerad 2012-01-26 21:18:34 i Allmänt,











I tidigare inlägg har jag varit tveksam till att direkt applicera en tung klubba eller en tung hantel i själva svingrörelsen.

Det vill säga att du står och svingar i ett gym med en tung hantel eller en tio gånger tyngre klubba. Jag är tveksam till det eftersom det aldrig kan gå att svinga hanteln i samma rörelse som i en golfsving med en riktig golfklubba.

Om jag står på rangen och nöter hundratals svingar för att ändra ett svingspår en grad så ska jag väl inte stå och göra någon helt annan rörelse i gymmet?

Jag tror hellre på att utföra den ordinarie svingrörelsen med en klubba under försvårade förhållande som påverkar hela uppställningen och kroppen.

Ta en uppumpad pilatesboll, ställ dig på den och svinga din klubba. Det tror jag är ytterst gynnsamt för golfsvingen och kommer inte "ändra" ditt vanliga svingspår.

Komihåg, speciellt till juniorena som läser bloggen, att detta är min synvinkel på detta. Det behöver absolut inte vara rätt på något sätt. Jag tror givetvis att det är det bästa men det är jag.

Granska kritiskt och ställ frågor.

Med träning händer det. Alltid.

Kommentarer

Postat av: Dr Palle

Publicerad 2012-01-26 23:47:23

för en annan känns det aningen försvårade former att stå på en boll och svinga (kommer man ens upp en sån? maxvikt?)

tycker dock att tunga klubbor kan underlätta förståelsen av release när handlederna helt enkelt inte orkar hålla emot.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-27 06:57:19

Ang Release så håller jag med dig. Klart du kommer upp på bollen med träning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela