Stålebring Golf Academy

Så ska jag bli en bättre instruktör

Publicerad 2012-01-29 18:11:27 i Allmänt,





För merparten av Sveriges club pros så är kundklientelet liknande. Alla pros besitter förmodligen mer än tillräcklig kunskap för att analysera sina elever. Trots det blir vissa lektioner bättre än andra, varför är det så?

Det är på grund ut av att vi lär olika. Vi gillar att få informationen serverad på olika sätt för att den ska landa så mjukt och fint som möjligt. Vissa lektioner når man ända fram till eleven och vissa lektioner känns det svårare att förmedla det vi vill förmedla.

Jag har skrivit om detta förut. Jag kan inte lämna detta ämne. Det blir mer och mer intressant. Jag tror att det är väldigt viktigt att jag inte endast lär ut i sommar. Jag ska även vara elev. För att förstå sin elev är det bra att själv sätta sig i skolbänken.
 

Snart kommer mitt allra första utskick till medlemmarna på Öjestrand GC. I det står det bland annat om en tävling i att värva flest nybörjare med fina priser.

Det står också att jag inte kommer vara i Sundsvalls GKs golfhall i vår. Jag renoverar ute i shopen, bygger en hemsida och förbereder mig inför säsongen med allt vad innebär. Dessutom är det en hel del veckor som går åt till utbildningen i PGA, både på Bosön och utomlands.

Det gäller endast denna vår och nästa vinter kommer jag starta upp flera kurser med olika teman. Det är ett löfte.

Med träning händer det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela