Stålebring Golf Academy

Träna puttning?

Publicerad 2012-01-05 08:56:10 i Allmänt,



Oavsett vilken elitidrottare man väljer att granska så är jag rätt säker på att samtliga idrottare har "maximerat" alla faktorer som påverkar den idrottsliga prestationen. Det är positivt och framförallt nödvändigt.

Det innebär också att det inte finns rum för någon chockartad utveckling. Om vi istället kikar på medelgolfaren så är det betydligt roligare. Det säger jag eftersom jag väljer att se det ur den synvinkel. Där finns det rum för utveckling!

Kikar man på statistiken på top hundra bästa puttare i världen så är det ingen av dom som "snittar" över 30 puttar per runda. Puttning är en relativ enkel rörelse. Oavsett fysisk styrka är det möjligt att skaffa sig ett "puttstroke" som är lika bra som proffsen.

Jag är säker på att många av medelgolfaren "snittar" över 40 puttar per runda. Att bli bättre på att putta för medelgolfaren är enligt mig ett riktigt bra sätt att sänka snittscoren. Tar man sig av tee på ett hyggligt sätt så är det bara att börja träna puttning.

Med enkla hjälpmedel så är det lätt att bli bättre på att putta. För en medelgolfare som gillar att träna och känner sig motiverad finner jag ingen annan anledning än att ge tillbaka pengarna för lektionerna om den personen inte blir bättre på att putta.

Kalla det nyårslöfte eller vad du vill. Får jag disponera en medelgolfares träning under ett par veckor innehållande ett träningschema och ett par lektioner så kan jag utlysa att pengarna återges om proggression uteblir.

Jag hoppas att det är ett par stycken som vill anta denna utmaning i sommar. Det blir kul.

Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Leif Bergström

Publicerad 2012-01-05 12:31:57

Hej Robin! Tävlingsmänniska som jag antar jag din utmaning och anmäler mig omg till din träning!

"Kalla det nyårslöfte eller vad du vill. Får jag disponera en medelgolfares träning under ett par veckor innehållande ett träningschema och ett par lektioner så kan jag utlysa att pengarna återges om proggression uteblir."

Hälsar Leffe



Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-01-05 16:19:39

Hej Leif!



Strålande nyheter!

När våren kommer ska jag och du ses så kan vi gå igenom upplägget. Det kommer blir bra. Det som du behöver ställa upp med är tid för träning på egen hand. Några lektioner behövs men inte många.



Kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela