Stålebring Golf Academy

Experiment

Publicerad 2012-03-29 14:45:35 i Allmänt,




I sommar skulle det vara intressant att utföra ett experiment. Man utför ett experiment för att påvisa något och att skapa ett utfall som stämmer överens med en hypotes. Så funkar även mitt experiment. Det går till så att en spelare med runt 20 i handicap får spela 18 hål tillsammans med en spelare som har 0 i handicap.

Den spelare som har 0 i handicap kommer inte spela på en egen boll utan "tar över" den andra spelarens boll så fort bollen når 50 meter från hålet eller närmare.

Min hypotes är att trots att den spelare som har 20 i handicap faktiskt spelare större delen av hålet så kommer snittscoren att sjunka drastiskt. På grund av experimentets utforming kommer vikten av närspelet verkligen att belysas. 

Efter rundan är min gissning att spelaren med 20 i handicap kommer vara förvånad över hur mycket slag som kan sparas från "ynka" 50 meter och in. Motivationen knackar på dörren och putträning samt närspelsövningar känns helt plötsligt både inspirerande och roliga.

Älskar du spelet så älskar du att blir bättre - med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Tomas Tengros

Publicerad 2012-03-29 16:56:18

Jag kan vara 20-handikapparen :)

Postat av: Rasmus

Publicerad 2012-03-29 18:11:54

Annars finns ju Modig som alternativ som 20-handikapparen:)

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-03-29 20:56:41

Hahaha...Ja precis Rasmus..Eller du kanske, eller nej du har väl 30 i hcp va Rasmus?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela