Stålebring Golf Academy

Skrapa på ytan ger inte speciellt mycket tyvärr

Publicerad 2012-05-18 09:48:12 i Allmänt,



Senaste veckan har jag läst en hel del instruktionsartiklar från diverse golftidningar och det är med stort intresse  som jag följer instruktörer som "Lead", Harmon och inte minst våra svenska instruktörer i Svensk golf.

Det är mycket bra tips som delges i de flesta tidningar men jag är högst tveksam till hur elever ska tillgodogöra sig tipsen på ett effektivt sätt. För mig känns det som att det endast är ett lätt "skrapande" på ytan. För mig är det endast en riktigt bra lektion med en grym "pacning" av eleven som skapar märkbara resultat.

Det behöver absolut inte vara fel att läsa instruktionsartiklar men riktiga förändringar kräver definitivt lektioner.

Med lektioner händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela