Stålebring Golf Academy

Du förstörde mitt spel!!

Publicerad 2012-11-01 07:11:14 i Allmänt,

 
Låt mig spinna vidare på gårdagens inlägg med att ta upp alla dessa kommentarer om att " den tränaren förstörde mitt spel" eller att " efter lektionen kunde jag inte alls spela". Dessa kommentarer är vanliga att vi tränare hör men också alla spelare i distriktet har hört i åratal.
 
Det skapar inte en rolig miljö för mig att arbeta i när detta råder. Jag påstår inte att jag har fått höra det speciellt mycket och det är av ett skäl: Nämligen att innan varje privatlektion jag har haft iår så ställer jag alltid frågan - Hur många tillfällen i veckan kan du träna efter vår lektion?
 
Där får eleven själv sätta ribban. Kan eleven träna mycket då lovar jag att du sänker ditt hcp men kan eleven inte träna något så är det förbjudet för mig att ändra stora saker i svingen.
 
För sanning är den att de tekniska aspekter som jag ställs inför bland mina elever är väldigt basala. Det går inte att "säga" fel tips eller att arbeta med fel saker. Däremot så är det ofantligt svårt att kommunicera rätt och hitta rätt "pace"
 
Jag tycker att just ställa frågan kring hur mycket eleven kan träna är kanske det viktigaste i mitt yrke.
 
OCH OCH OCH OCH OCH....
 
Med träning HÄNDER det!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Kanelsnäckan

Publicerad 2012-11-01 08:45:39

Så rätt! Förhoppningsvis förstår även dina elever detta. Det finns inga snabba fixar som förbättrar ditt spel drastiskt. Har du problem med en slice...den snabbaste fixen är således...sikta mer åt vänster (om du är en högerspelare). Kommer detta hjälpa din slice? Knappast...men för stunden kanske du får fler bollar i spel.

Med bra dialog, duktig tränare och träningsvilja HÄNDER det! =)

Svar: Det är väldigt många som tror man skämtar om man tipsar om att sikta mer vänster. Det är trots allt är riktigt bra "quick fix", kanske det bästa.
Det är förvånsvärt många som inte har provat det ordentligt.
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela