Stålebring Golf Academy

Omvänt

Publicerad 2012-11-28 17:31:00 i Allmänt,

Efter förra inlägget skriver jag gärna vidare och vill hemskt gärna poängtera att det finns två sidor av myntet. Givetvis är det inte optimalt att vissa alltid ska ha rabatt och det är något som jag gärna uppmärksammar. Lik väl som alla andra aktiva handlingar som jag och andra gör så man stå för det man gör.
 
Går jag in i en butik och ber om rabatt så är det min aktiva handling som jag inte alls bör skämmas över. Det som jag också vill tillägga är ju att jag själv ofta är kund och det jag kan påverka är hur jag är mot den person som jag handlar av.
 
Att tigga rabatt är inget som är aktuellt för mig och speciellt inte om jag känner personen i fråga (!). Just därför att är jag en riktig vän så vill jag att det ska gå bra, då tigger man absolut inte rabatt. Vissa konkreta handlingar säger så otroligt mycket om en människa. När någon säger att jag vill inte betala något annat är fullt pris då besitter den personen en oerhörd empatisk förmåga och förmodligen en extrem social kompetens.
 
Med insikt händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela