Stålebring Golf Academy

Bra lektion!

Publicerad 2013-04-26 22:11:36 i Allmänt,

För att skapa en förbättring måste utveckling ske. Om utveckling ska ske så måste förändring till. När man förändrar så känns det annorlunda och ibland konstigt. Det känns inte konstigt permanent utan bara i början. När den nya förändringen har fått acklimatisera sig tillräckligt så känns det nya helt normalt och en förbättring har skett.
 
När jag förbättrar mina elever så är det precis såsom ovan beskrivet. Idag tog min elev initiativet att slå väldigt många provsvingar för att lära sig den nya rörelsen. Det beslutet är värt en guldmedalj. Att folk "måste"
slå bollen fort är motsägelsfullt. Dom vill att det den nya förbättringen ska funka på en gång och i tron om att det går fortare att bli van det nya slår dom bollar fort. I verkligheten är det dom elever som börjar med att provsvinga sig till rörelsen som lär sig fortast.
 
Om jag får bestämma upplägget på din träning så kommer ditt spel att utvecklas.
 
Med träning händer det
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela