Stålebring Golf Academy

Idag hände något ovanligt...

Publicerad 2013-04-19 19:41:31 i Allmänt,

 
Idag var jag och spelade i en enorm blåst vilket lätt kan klassas som mycket ovanligt. Ändock är det inte det som är det speciella som hände. Idag var det en av mina elever som slog i vattnet endast på grund av ett felbeslut. Oftast (nästan alltid) är det tekniken som gör att distriktets golfare inte är nöjd med sin höga score och det kan inte belysas tillräckligt. Så var inte fallet idag. Ett mycket fint slag men fel klubba gav ett plikt. Det gör att jag vill skriva om mina tankar kring spellektioner och teknik.
 
Under en spellektion beror nästan alltid svagheterna på dålig svingteknik. Att arbeta med spelstrategi, klubbval och mental preparering är som att arbeta med en sjukdoms symptom istället för själva roten till sjukdomen. En spellektion kan vara lärorik och fantastiskt rolig men i grund och botten är det privatlektioner som ger 99 % av alla golfare i Medelpad bäst utdelning på sin score. Speciellt långsiktigt.
 
Låt mig hjälpa er och skapa bättre slag. Mitt jobb är faktiskt ditt golfspel.
 
Med en solid teknik händer det.
 
 

Kommentarer

Postat av: Tomas Tengros

Publicerad 2013-04-19 21:36:16

Kom hem så ska jag ge dig en chans :)

Svar: Hur många är ni nu ?
Stålebring Golf Academy

Postat av: Annika

Publicerad 2013-04-22 07:22:41

Det var irriterande, men lärorikt! Kommande träningsfokus är helt klar på hur lång klubborna går....

Svar: Hahaha...bra!
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela