Stålebring Golf Academy

Introvert

Publicerad 2013-04-23 21:23:51 i Allmänt,

 
När en lektion blir lyckad så är eleven introvert. Eleven är väldigt fokuserad på känslan av den nya rörelsen och hur den känns. Eleven talar i termer som " det känns annorlunda när jag gör....", " jag känner mig arm på ett helt annat sätt" eller "jag upplever en stor skillnad i ....". För en introvert elev så flyttas fokus från externa saker såsom bollbana, resultatet och inte minst omgivningen.
 
En elev som blir mer introvert har mycket större chanser att lyckas på en lektion än en person som inte "känner" den nya rörelsen eller har fokus på bollbanan. Jag tror att en av anledningarna till att inte skjuter så bra scorer längre är att jag ständigt arbetar med introverta delar av tekniken. Vilket gör mig för introvert. Sen tränar jag givetvis för lite.
 
När man spelar golf är det nog inte optimalt att "känna" för mycket men när man har lektion är det ett måste.
 
Med ett introvert fokus så händer det.
 
För er som vill förbättra sitt spel så ger jag lektioner dagligen ute på Öjestrands range. För bokning:
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela