Stålebring Golf Academy

Dåliga tankar ger dåliga svingar

Publicerad 2013-08-21 22:13:00 i Allmänt,

 
Dåliga tankar ger dåliga svingar och dåliga svingar ger dåliga slag.
 
Låter vettigt va?
 
En person som aldrig slår slice på rangen kan alltid slå bort bollen på första tee pga av spändhet och nervositet. Underarmsmusklerna spänner sig och hämmar releasen vilket ger öppet klubbhuvud och cirkusen är igång. Den problematiken hör ihop med resonemanget i fet stil ovan.
 
I verkligheten är det fler scenarion som hänger ihop med ett annat resonemang, nämligen att bra teknik står pall för dåliga tankar. Jag tror knappast att jag är den enda som är nervös på golfbanan och jag är övertygad om att spelare på TV är nervösa konstant i olika situationer men ändå så får dom iväg bollen på ett dugligt sätt
 
I min omgivning är mental träning sekundär hos väldigt många spelare. Mental träning är överflödig eftersom de dåliga tankarna som besudlar hjärnan skapas från en dålig teknik. Vilken person skulle inte bli nervös av att spela tävling med dålig teknik?
 
Känn på den och försök att hitta motargument. Det är helt omöjligt. Den finns ingen spelare i världen som inte skulle bli nervös att ständigt utsätta sig för tävlingsgolf med en dålig teknik.
 
Vad är då lösningen?
 
Fixa tekniken och skippa den mentala träningen. Bra svingar står pall för dåliga tankar.
 
Med teknikträning händer det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela