Stålebring Golf Academy

En vecka med 2 PGA-instruktörer samt en Minitour

Publicerad 2013-08-11 20:51:57 i Allmänt,

 
1. Tränar man så händer det ingenting.
 
2. Istället för att filma och skapa bollflykter utifrån en video, jobba med att skapa bättre positioner genom att ändra bollflykten.
3.Jobba grunder. Jobba grunder. Jobba grunder. Jag glömmer ständigt det och måste vara mycket mer noga. Ska överdriva allas grunder hela nästa vecka.
4. "fina" svingar är totalt värdelöst. Har sett så många "dåliga" svingar som skapar så bra resultat.
5. Jag måste ha feedback från tränare oftare. Gör man inte det är man torsk.
6. Alla tränare tycker verkligen olika.
7. Det viktigaste på en lektion är att se till att eleven blir duktig på egenträning.
8. Sälj mer träningshjälpmedel..
9. Spela mer tävlingsgolf för min egen del. Att vara där och lira är något som är viktigt.
 
Med nästa veckas lektioner händer det!
 

Kommentarer

Postat av: Kanelsnäckan

Publicerad 2013-08-11 23:44:13

Ja visst är det fascinerande hur det som upplevs som dåligt spel, tekniskt sett, har ett bättre resultat än det som upplevs som bra spel, tekniskt sätt. Detta får en ju verkligen att förstå att tekniken bara är en liten del av en score.

1. Skalle
2. Oavsett hur jävligt det ser ut...kunna upprepa samma sak gång på gång
3. Ha självförtroende för sitt eget spel
4. Strunta i utförande och fokusera på resultat

Listan går att göra längre men jag bantar ned det till:

"Med kunskap om, och självförtroende för sitt eget spel händer det!"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela