Stålebring Golf Academy

Teknikträning

Publicerad 2013-08-22 15:47:56 i Allmänt,

 
Mental träning är allt annat än dåligt. Mental träning är effektivt och användbart i många sammanhang men är inte i närheten av att vara lika effektivt som teknikträning för de lektionskunder jag har. Om jag skulle byta ut teknikträning mot mental träning på 100 av mina nästkommande lektioner skulle jag få nollresultat på mina lektioner.
 
Det folk inte förstår är att en dålig teknik gör en nervös och skapar dåliga känslor vid press. En bra teknik skapar trygghet och bra känslor. Sen finns det spelare med bra teknik som inte scorar och det finns spelare med bra teknik som scorar jättebra. Dom spelarna har inte över 0 i hcp.
 
Med teknikträning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela